Over ons

Aatop vanaf 2000

Aatop Personeelsintermediair is in 2000 door Aad Vermeulen opgericht. In het jaar daarvoor had Aad het idee om zelf een werving & selectiebureau op te starten. “Ik ervoer het als een roeping”, zegt Aad, die toen al jaren in de werving & selectiebranche werkzaam was.

Aatop is gestart in Hardinxveld-Giessendam en we zochten destijds een geschikte naam die gemakkelijk in het gehoor ligt, aansluit bij de doelgroep heeft en goed vindbaar zou zijn. “En met een dubbele A, sta je al snel bovenaan in diverse overzichten. Daar hebben we een leuk, herkenbaar en aansprekend logo bij gezocht.” vertelt Aad.

Aad Vermeulen besprak zijn idee om een eigen werving & selectiebureau te starten met diverse mensen en kreeg daar positieve reacties op. Hij werkte het plan verder uit en had daarbij een middelgrote organisatie voor ogen. “In ons plan hadden we aangegeven dat we binnen vijf jaar wilden doorgroeien naar een bureau met drie vestigingen. De groei die we hebben doorgemaakt, hebben we voornamelijk te danken aan het eigen personeel. Ze zijn ambitieus en krijgen de kans om door te groeien.”

Het team Missie

De specialisaties

Aatop is uitgegroeid tot een organisatie met vestigingen in Amsterdam, Sliedrecht, Zwolle en Veenendaal. Aad: “De laatste jaren zijn wij ons meer gaan richten op specifieke doelgroepen en zijn wij gestart met Aatop Zorg, Aatop ICT en Aatop Milieu & Ruimte.” Vanaf 2000 is Aatop al actief in de techniek maar sinds 2013 ook onder een herkenbare specialisatie, namelijk Aatop Techniek.

“Hoewel de organisatie in de afgelopen jaren is gegroeid, is ons doel nog steeds hetzelfde: vanuit persoonlijk contact kandidaten en werkgevers bij elkaar brengen. Werken vanuit een mensgerichte houding is een van de speerpunten in ons werk.” Aatop Personeelsintermediair kent een duidelijk eigen cultuur. Deze is het beste te typeren als open, eerlijk, persoonlijk en toegankelijk. “En daarbij is het ook een gezellige club, die uiteraard wel prestaties moet leveren,” zegt Aad. “Deze cultuur stralen we ook uit naar onze klanten en kandidaten. Die merken dat.”

Samen werken!

Wij vinden het belangrijk om positief te zijn en te geloven in wat we doen. Successen vieren we met elkaar en we vinden het belangrijk om mensen te waarderen in wat ze doen.  Aad: “Ik zie de toekomst positief in. We hebben een grote groep mensen die al lang bij Aatop werken. Zij kennen een grote verantwoording en dragen de cultuur van de organisatie. Vanuit deze kern kunnen we de organisatie verder uitbouwen.”

Uitbouwen, wat zijn de plannen voor de toekomst? Aad: “Ik heb wel eens gezegd: Alle collega’s moeten wel allemaal in een bus passen. We hebben nu ruim 20 mensen in dienst. Lachend: “Maar er zijn ook hele grote bussen. Wat ik er mee wil aangeven is, dat ik het belangrijk vind om het onderlinge contact tussen collega’s en het contact met de klanten en kandidaten persoonlijk te houden. Dat moet blijven, ook als we als organisatie zouden groeien.”

Zoek jij een nieuwe uitdaging? Misschien is werken bij Aatop wel iets voor jou!
Interne vacatures